Anmeldelse: Towns (spill)

For noen dager siden lastet jeg ned demo-versjonen av Towns fra Steam, og dette spillet må jeg si at jeg likte godt. Blir sikkert å kjøpe det etterhvert.

grafikken er ikke all verden, men det er heller ikke poenget. Det minner meg veldig om en god del spill jeg spilte for lenge siden, jeg blir iallefall veldig nostalgisk av å spille det. Man starter på et nytt kart, som finnes i mange forskjellige varianter sånn som vanlig, vinter, ørken, jungel og blandet. De starter med ti folk som du må gi oppgaver for å bygge en by de kan bo i. Man må gi dem det i trenger og samtidig passe på at de ikke blir drept av sinte trær og skumle frosker, og utvikle byen så det kommer mer folk etterhvert. Man kan også grave seg ned i jorda og finne en del huler med monstre man må sloss mot og verdifulle saker. Man kan bygge en del ulike type hus sånn som bakeri, sykehus og spisesal, eller bare ha forskjellige rom i et stort hus, og man har en del valgmuligheter når det kommer til vegger og tak og sånt. Man kan også lage farmer så det blir enklere å få tak i det man trenger og sånn at folkene dine ikke trenger ut i villmarken og risikere å møte på monstre (sinte trær og skumle frosker).

Det virker ikke så veldig avansert.. Men man kan likevel få til ganske pene bygninger. Lydene i spillet er bare geniale og navnene de ulike folkene dine får er skikkelig kule. Og man kan gjøre så mye eller så lite som man vil ut at det. Man kan bygge seg hus under jorda om man vil, eller man kan bygge seg en gigantisk festning.

Jeg må innrømme at på den tiden jeg prøvde dette spillet fant jeg ut at jeg var ganske dårlig til å passe på folkene mine, da de alle sammen mer eller mindre døde uten at jeg la merke til det (sinte trær er skumle saker), men det var såpass gøy at jeg likte det, og spill skal jo være litt utfordrende så man får trent opp hjernen sin litt!

Eneste negative fram til nå, er at opplæringsdelene er noe forvirrende og mangelfulle. Da jeg prøvde det fikk jeg velge hva slags opplæring jeg ville ha, altså hva jeg ville lære meg, men da jeg gikk inn på den ene så kom det ikke opp noe retningslinjer eller noe sånt. Så jeg måtte bare prøve meg fram som om det var i spillet. Men da jeg prøvde meg på noe som ikke var i den beskrivelsen av opplæringsdelen gikk det ikke. Så dette kunne de forbedret så man iallefall hadde forstått litt når man startet. Nå er det mulig jeg gjorde noe feil med den opplæringsdelen da.. Men tror ikke det!

#spill #towns #hildur90 #ragequit

Stikkord: