Anmeldelse: Towns (spill)

For noen dager siden lastet jeg ned demo-versjonen av Towns fra Steam, og dette spillet m jeg si at jeg likte godt. Blir sikkert kjpe det etterhvert.

grafikken er ikke all verden, men det er heller ikke poenget. Det minner meg veldig om en god del spill jeg spilte for lenge siden, jeg blir iallefall veldig nostalgisk av spille det. Man starter p et nytt kart, som finnes i mange forskjellige varianter snn som vanlig, vinter, rken, jungel og blandet. De starter med ti folk som du m gi oppgaver for bygge en by de kan bo i. Man m gi dem det i trenger og samtidig passe p at de ikke blir drept av sinte trr og skumle frosker, og utvikle byen s det kommer mer folk etterhvert. Man kan ogs grave seg ned i jorda og finne en del huler med monstre man m sloss mot og verdifulle saker. Man kan bygge en del ulike type hus snn som bakeri, sykehus og spisesal, eller bare ha forskjellige rom i et stort hus, og man har en del valgmuligheter nr det kommer til vegger og tak og snt. Man kan ogs lage farmer s det blir enklere f tak i det man trenger og snn at folkene dine ikke trenger ut i villmarken og risikere mte p monstre (sinte trr og skumle frosker).

Det virker ikke s veldig avansert.. Men man kan likevel f til ganske pene bygninger. Lydene i spillet er bare geniale og navnene de ulike folkene dine fr er skikkelig kule. Og man kan gjre s mye eller s lite som man vil ut at det. Man kan bygge seg hus under jorda om man vil, eller man kan bygge seg en gigantisk festning.

Jeg m innrmme at p den tiden jeg prvde dette spillet fant jeg ut at jeg var ganske drlig til passe p folkene mine, da de alle sammen mer eller mindre dde uten at jeg la merke til det (sinte trr er skumle saker), men det var spass gy at jeg likte det, og spill skal jo vre litt utfordrende s man fr trent opp hjernen sin litt!

Eneste negative fram til n, er at opplringsdelene er noe forvirrende og mangelfulle. Da jeg prvde det fikk jeg velge hva slags opplring jeg ville ha, alts hva jeg ville lre meg, men da jeg gikk inn p den ene s kom det ikke opp noe retningslinjer eller noe snt. S jeg mtte bare prve meg fram som om det var i spillet. Men da jeg prvde meg p noe som ikke var i den beskrivelsen av opplringsdelen gikk det ikke. S dette kunne de forbedret s man iallefall hadde forsttt litt nr man startet. N er det mulig jeg gjorde noe feil med den opplringsdelen da.. Men tror ikke det!

#spill #towns #hildur90 #ragequit

Stikkord: