Anmeldelse: The Perks Of Being A Wallflower (film)

(Bildet er lånt fra Santabanta.com)

Handling:

Basert på romanen skrevet av Stephan Chbosky. Filmen handler om 15 år gamle Charlie, som er en sky gutt som begynner første året sitt på high school, og som ikke har noen venner ettersom kompisen hans tok selvmord. Han blir tatt under vingene til to som går siste året på skolen, Sam og Patrick, og disse blir en veldig sammenspleiset gjeng. Samtidig sliter Charlie med en psykisk sykdom og sin første forelskelse.

Karakterer og skuespill:

Hovedkarakteren Charlie er spilt av Logan Lerman, og hans to bestevenner er spilt av Emma Watson og Ezra Miller. Jeg ble litt skeptisk da jeg så at Watson var med, ikke fordi hun er en dårlig skuespiller, men fordi jeg assosierer henne med Harry Potter, men det glemte man ganske fort. De spiller bra alle mann, og karakterene var godt laget til. Ofte er karakterer i filmer litt for flate til at man helt klarer å leve seg inn i filmen, men jeg synes disse karakterene hadde en god del dybde, som gjorde at man trodde på dem som personer.

Musikken:

Dette synes jeg er et veldig viktig element i filmen. Musikken har nemlig en stor rolle i selve filmen og for stemningen. Ungdommene i filmen er veldig opptatt av det de mener er ''god'' musikk, og i filmen får vi høre en god del forskjellig musikk fra The Smiths, Simon & Garfunkel, Sonic Youth, Nirvana og The Beatles. Hovedpersonene var det andre så på som unormale, og dette er musikk som ikke blir sett på som ''hipp'' av dagens ungdom, så musikken passet veldig godt inn. Det er også et stort pluss for meg at jeg faktisk liker den typen musikk selv vel og merke. Ikke ofte jeg setter meg ned å hører på soundtracks fra en film og liker det aller meste.

Alt i alt:

Dette er en film jeg hadde null forventninger til, og jeg ble absolutt positivt overrasket. Jeg liker vanligvis ikke dramafilmer, men denne likte jeg! Det er faktisk en av de beste filmene jeg har sett i år! Filmen traff rett og slett helt perfekt for meg. Kjente meg sånn igjen i hovedkarakteren liksom. Dessuten var det en veldig spesiell stemning over filmen, og den var veldig godt laget, kjedet meg ikke et sekund. Det var også veldig godt skuespill fra de aller fleste.

Jeg har forresten rundet 100 abonnenter på Youtube, og dette vil jeg takke dere for! Synes det er utrolig gøy å begynne å se at seertallet stiger og at folk faktisk kommenterer på mine videoer. Folk liker faktisk noe som jeg har laget! Det er jo utrolig stort. Og ja jeg vet 100 personer ikke er så mye i Youtube-standard, men er stort for meg! :D

Også har jeg en spørsmålsrunde gående, hvor dere som gir meg spørsmål får en kommentar per spørsmål på bloggen deres!