Anmeldelse: Shoppe Keep

I Shoppe Keep eier du en liten butikk i middelalderen, og må begynne helt fra bunnen av. Først har du bare råd til et par potions, mens etterhvert får du råd til mer og mer ting, og kan unlocke flere varer, utstyr og kunder. Det er enda under arbeid, men det er godt spillbart. Det er ikke noen bugs som jeg har sett, men av og til kan kontrollene være litt tungvindte. Grafikken er fryktelig, men det er også meningen tror jeg, for det har sin sjarm.

Min karakter er en snål dame med røde briller.

Du spiller gjennom hele dagen, og hver dag tar 15 minutter, samt at du kan bruke så mye tid du vil på kvelden til å plante, kjøpe inn nye varer og utstyr, før du starter på ny dag. Gjennom dagen kommer det støtt og stadig kunder, som enten kjøper ting, bare ser på ting (og kaster de i gulvet) eller prøver å stjele ting. Det er din oppgave å ha de varene kundene ønsker, bestemme priser, og holde butikken i orden, mens du samtidig ser etter tyver. Det kan bli ganske kaotisk etterhvert. Du kan også grave i søpla rundt om å byen for en sjanse til å få spesielle varer.

Jeg testet dette spillet for kanskje et år tilbake, og har kommet tilbake til det nå, med en liten miniserie på hovedkanalen min, og jeg vil si at spillet har forbedret seg. Du har mye mer å gjøre, og du har også ting å jobbe mot, ettersom ting ikke er like enkelt å unlocke som tidligere.

Det negative med spillet er at de krever mye av pcen din. Jeg har en gaminglaptop som klarer Skyrim enkelt, men som blir ekstremt varm etter en time med Shoppe Keep, så jeg vil anbefale å bruke en sterk gamingmaskin for dette spillet.

Alt i alt vil jeg anbefale folk å teste ut dette spillet om de liker spill hvor de må detaljstyre, for det er rimelig gøy!

Vil gi spillet 4 av 6 økser!

Utsiden av min butikk! Ganske koselig!