TG14 - Dag 3: Fredag 4

Neglene mine var utrolig fargerike på TG! Tærne mine var i 5 ulike farger, og fingrene hadde 3 ulike farger på seg iløpet av TG, lilla, rød og blå!

Ellers gjorde vi ikke stort. Hang med masse søte mennesker, filmet og redigerte video. Problemet var bare det at vi fikk skikkelig tekniske problemer, for min pc likte ikke filtypen vi brukte, så vi måtte bruke Dimitar sin pc, men den måtte bli resettes og alt legges inn på nytt igjen. Eller noe i den duren (som dere vet forstår jeg meg ikke mye på datamaskiner). Derfor kom videoen fra fredagen ut litt senere enn den egentlig skulle. Og ettersom han enda har trøbbel med pcen har ikke alt kommet ut enda, men jeg tror det blir 2 videoer til fra TG, kanskje en liten bonusvideo også.

Litt senere på kvelden hadde vi Worms Revolution turnering, som heller ikke gikk helt som planlagt. En av de som skulle være med forsvant, noe som gjorde at jeg måtte være med. Problemet ble da at jeg og EpicFire måtte spille på samme pc, ettersom han ikke hadde med sin egen, så ting tok litt lengre tid enn det skulle. Det ble så sent at de som skulle kjempe om 1. og 2. plass, aldri fikk tatt den siste kampen. Så vi sier at Bbz_Trident og Emineem deler vinner-stempelet.

En som sitter å..ber.. om å få vinne Worms?

Trident og _Djt var så heldige at de fikk sitte ved siden av hverandre å kjempe mot hverandre!

Alt i alt var det en koselig dag, litt stress med de tekniske problemene og sånt, men er jo sånt som skjer!

#tg #tg14 #thegathering #hildur90 #mshildur90 #xioco #epicdimifi

Sluttet i XioCo 4

Det er med et tungt hjerte jeg må fortelle dette. Jeg har sluttet i XioCo. Valget å slutte var mitt eget, men det gjør det ikke enklere av den grunn. Ikke spør meg hvorfor jeg sluttet, for det er privat =)

Jeg har hatt det flott i XioCo, fått mange nye venner, vært på morsomme reiser, lært mye og også vokst ufattelig mye av å være der, men tiden var inne for en forandring. Jeg blir enda å holde kontakt med folk fra XioCo, og jeg blir ikke å forsvinne fra mumble og serveren. Gleder meg til å se nye prosjekter og maps, selv om det blir fra utsiden.

Jeg ønsker XioCo og alle som jobber og spiller der alt godt, og lykke til videre!

#xioco #hildur90 #mshildur90

TG14 - Dag 2: Torsdag 0

Torsdag begynte med frokost på hotellet, hvor jeg spiste brødskive og drakk kakao (jeg fant ikke den kalde drikken, og var for flau til å spørre). Etter det dro vi til Skipet igjen, og heldigvis hadde vi bil, for det regnet. Og selv om det var deilig at det regnet, så ville jeg ikke at laptopen min skulle bli våt. Sekken min er ikke helt vannsikker for å si det sånn! Laptopen tok jeg jo med til hotellet hver kveld, for det er alt for lett å dra med seg en laptop, om ingen følger med. Og det var jo tyveri på rekka vår, så det var et godt valg!

Etterhvert begynte jeg og Epic-gutta å filme litt, med hjelp av litt forskjellige folk. Jeg intervjuet BBz_Trident, og Epic-gutta intervjuet KristianNomel og JonFraNorge. Vi filmet også litt klipp fra hva som skjedde i vikingeskipet, som dere også får se!

Litt senere på kvelden dro vi på bowling, noe som også var veldig koselig, selv om vi måtte gå i regnet. Jeg spiste kyllingsnadder, som faktisk var overraskende godt til å være fra en bowling-plass liksom. Vi delte oss opp på flere baner, og spilte mot hverandre der. Jeg kom sist på min gruppe, men det er fordi jeg er fryktelig dårlig i bowling, så det kom ikke som noe sjokk! =D Første runde vant jeg over en da, bare så det skal være sagt!

Hvem som vant er jeg litt usikker på, for jeg har ikke bilde fra den siste banen, men tror SneezeCheese vant. Var mange som var superflinke da! Takk til Pozid, for lånet av bilder fra bowlingen!

Ellers var det en flott dag, selv om det gikk opp for meg hvor mye toalettsaker jeg hadde tatt med meg, og hvor liten vasken på hotellrommet mitt var:
Flere saker jeg måtte sette utfor badet!

Jeg fikk også bilder fra CoolAEW, som passet ørkenrottene mens jeg var i Hamar:

Laura og Orla ser ut til å kose seg!

Ronja koser med en dorull!

På denne dagen har det også gått opp for oss at det blir lite spill på TG, da vi rett og slett er for sosiale og opptatt med filming for å kunne spille hele TG.

#xioco #spill #tg #tg14 #thegathering #hildur90 #mshildur90 #JonFraNorge #Kristiannomel #bbz_trident

TG14 - Dag 1: Onsdag 1

Jeg og EirikDini kom bort til Vikingskipet halv fem, og etter en kort kø i innsjekkingen var jeg endelig inne (det var bare 2 stykker framfor meg i køen). Det var litt mindre overveldende enn i fjor, da all støyen og alle menneskene gjorde meg litt "forvirret".

Scenen i Vikingskipet.

Vi kom oss bort til rekken vår, og jeg fikk en masse masse klemmer fra folket som var der! Det var så godt å møte alle søte folkene fra XioCo, både de jeg har truffet før, og de jeg ikke har truffet før. Jeg fikk også møtt et par på rekka vår, som jeg hadde snakket med mye, men som ikke var med i XioCo, sånn som MixedProphecy og Piciu104 (som senere ble "slavene" mine. Men mer om det senere).

Fikk et søtt påskeegg av søster før jeg dro!

Så dro jeg og fikk pressepasset mitt, noe som også føltes veldig spesielt! Jeg var..presse..liksom!

Litt senere fikk jeg også skrevet min første autograf, noe som var både merkelig og litt kult! Jeg ble veldig overrasket over at noen ville ha autografen min, selv om jeg hadde fått hørt på forhånd at noen ville komme bort til meg og hilse på. Alle de som kom bort til meg og andre på rekka var utrolig hyggelige og søte, så det var egentlig bare gøy, men veldig uvant liksom. Fikk til og med en fin liten tegning (som noen dessverre tok fra plassen min en natt). Jeg husker hvordan den så ut da, så selv om den forsvant er den jo med meg i minnet.

Påskemust i hotellkjøleskapet <3 Svensk brus for de som lurer.

Jeg og Epic-gutta hadde jo planlagt å filme fra TG, med ThomasOgHilde som kameramann, men den første dagen ble det ingenting, da vi kom dit så seint og var trøtte etter reise. Dessuten var det perfekt timing, for gjett to ganger hvem som ble syk! Jo meg selvsagt. Tantebarna mine smittet meg med forkjølelse, noe som var ille nok, men den første kvelden ble jeg også ganske kvalm, så tilslutt måtte jeg bare gå på hotellet for å sove. Heldigvis var jeg ikke kvalm resten av TG, bare kraftig forkjølet =P

Pcen min og utstyret på hotellet. Der satt jeg på morgenen før jeg dro til Skipet.

Men selv om jeg ble dårlig ut over kvelden, og reisen var utrolig slitsom, så var det en flott dag. Jeg møtte mange folk jeg er veldig glad i, og møtte også mange nye!

#tg #tg14 #thegathering #hildur90 #mshildur90 #xioco #reise #pc #lan #spill #eirikdini #epicdimifi #thomasoghilde #presse #vikingskipet

TG14 - Reisen dit: 0

Reisen min til TG begynte 6 dager før arrangementet faktisk begynte. Jeg dro faktisk til Sverige først, på besøk til søsteren min og hennes søte familie. Mens jeg var der storkoste jeg meg veldig. Vi dra på skogstur, shopping, spilte litt og dro til og med til en flott plass som heter Kumla, for å feire bursdag.

Kaninen Misse og katten Ruth er gode venner! Sotis (den andre katten) er også god venn med kaninen.

På skogsturen vår så vi ei ørn, en stor edderkopp (spindel) og 4 firfirsler, og masse maur!

Maurene var travelt opptatt med..noe..

Edderkoppen bare satt der ved bålet. Lurer på hva han tenkte på! han var stor da! Sånn 3 cm kanskje?

Ser du øgla?

Var kjempefint der, og føltes mer eller mindre som sommer! Jeg var fristet til å bade!

Den 16. reiste jeg fra Sverige, og dro til Hamar. Jeg tok 3 tog, og det var bare stress hele reisa.

Første toget hadde jeg mistet om det ikke var sent ut, ettersom det kom så langt fra selve stasjonen. Det var 9 minutt forsinket heldigvis, så jeg rakk det. Tingen var at der jeg skulle bytte tog hadde jeg 7 minutt på meg, så jeg satt hele den turen og håpet at vi skulle rekke neste tog. Noe vi heldigvis gjorde! Tog nummer 2 var det egentlig ikke noe stress med, men tog 3 derimot, det fra Oslo til Hamar. De hadde solgt så mange billetter at det var ikke nok sitteplasser, så folk måtte stå, eller gjøre som meg - sitte på gulvet. Ikke var det lett å finne plass til bagasjen heller, men fant heldigvis en plass etterhvert. Så jeg satt på gulvet, rett ved en småbarnsfamilie som skulle reise langt bort i utlandet, selv om ene barnet var febersyk og gråt som bare det. GG NSB.. Men jeg kom da fram, og hotellet var rett ved togstasjonen, noe som var deilig. Jeg dro dit, og slo meg ned på hotellrommet mitt, hvilte noen timer, og klokken fire på dagen kom EirikDini og hilste på, og vi gikk til skipet!

Hadde iallefall god plass på tog nummer 1!

#tg #thegathering #hamar #hildur90 #xioco #mshildur90 #reise #tog #tg14 #eirikdini

TG14 - Musikken 1

Jeg er nå på TG, og akkurat som i fjor, så liker jeg ikke musikken her. Det går ialt fra dunk-dunk til barbiegirl og opera, og derfor hører jeg heller på egen musikk på pcen. Og som på alle mine nerdete turer er det alltid noen sanger jeg er mer giret på enn andre. I fjor gikk det mye i Lumineers, men i år er det mer blandet. Her er videoene til disse sangene:

Søteste glaeste sangen jeg har hørt på lenge!

Ubåt-sangen!

Festsangen min!

Rå sang!

Oooog happy sang!

Flere blogginnlegg om TG kommer, både om reisen hit og hvordan dag 1 var. Men jeg har glemt kameraet på hotellet, så det får vente litt.
Ellers skal jeg og Epicgutta også filme litt til Youtube, så det blir jo gøy!

Vi livestreamer også fra XioCos TG-rekke, som dere finner her!

TG 2014 - Infovideo! 0

Her er en liten Vlogur om TG14! Kom å hils på oss som sitter på XioCos TG-rekke da vel!

#hildur90 #mshildur90 #TG14 #TheGathering #TG #vlog #xioco

MsHildur90

Jeg er ei jente på 26 år, som i de siste årene har funnet ut at jeg egentlig er ganske nerdete. Jeg elsker dataspill og det er det jeg kommer til å vie bloggen til. Jeg vil også legge ut anbefalinger av film, bøker, tegneserier og selvfølgelig spill. Ellers er jeg glad i dyr, holder på med håndarbeid, hater gulrøtter (de er onde). Jeg har to youtubekanaler. MsHildur90 og Skammekroken. Noe du lurer på så bare spør! mshildur90@hotmail.com.